Lauantaina

Linkki reseptiin

Reseptiluokat: kesäreseptit

Julkaistu seuraavalla sivustolla

Eilen oli hyvä päivä. Aurinko paistoi ja vietettiin koko päivä perheen kanssa miehen isovanhempien kotipaikalla. Mummun tekemät herkkuruuat, aarteidenetsintä ulkorakennusten uumenista, poikien innostus pappatunturista, iltalenkki ja illalla vielä kotona lasi viiniä…

Läheiset reseptit

Yhtenä lauantaina | Makeat paahdetut parmesaani-ruusukaalit

...että minun hoidossani kukka kuin kukka kuolee sopivasti viikossa, minkä seurauksena voin taas seuraavana lauantaina ostaa uuden kimpun. Kukkaostosten jälkeen juon aina korvapuustikahvit, yleensä samassa oranssissa teltassa tai sen edustalla....

Lauantaina

Happy, happy summer days! - kutsu Kesäkauppapäivään ja pari grillivinkkiä

... Seinäjoella Koulukadun Siwassa vietetään Kesäkauppapäivää lauantaina 13.6.2015 klo 12-16 kahvi, mehu ja keksitarjoilun merkeissä! Noh, on siellä muutakin mukavaa tiedossa, sillä joku onnellinen voittaa omakseen mm....

Äitienpäivä/Mother's Day

... Tänä vuonna juhlimme jälleen äitienpäivää omalla aikataulullamme, eli jo lauantaina. Tällä käytännöllä on pitkät perinteet. Olemme oikeastaan niin kauan, kuin muistan juhlineet äitienpäivää jo lauantaina. Silloin...

Viikonlopun leipomisia

...meillä oli työpaikan pikkujoulut ja lauantaina meninkin äidin luokse leipomaan mun tupareita/pikkujouluja varten. Valmistin lauantaina suussasulavia chilikaramellipopcorneja ja laitankin nyt ohjeen tänne teille kokeiltavaksi! Ensimmäisen kerran maistoin näitä tosiaan ystäväni...

Kaupunkijuhannus – ankkaa, juustoja, britakakkua…

...nyt ei sitten enää lipsuta sen päivittämisestä… Kuntosalikin oli kiinni, mikä oli oikeastaan todella hyvä, sillä se pakotti minutkin nukkumaan lauantaina mahdollisimman pitkään. Normaalisti menen aina puolen päivän tienoilla tanssitunnille,...

Iltapalaa kesäparvekkeella -> DONE!

...on rento istua, vapautua päivän haasteista, jutella puolison kanssa ilman kolmatta (neljättä, viidettä) pyörää, nauttia jotain hyvää syötävää, katsella rantojen elämää ja tirkistellä vesillä liikkujia. Viime lauantaina korkkasimme kesäparvekekauden saaristolaisleivillä...

Lomakuvia

...Laitettiin perjantaina vaunu perään ja hurautettiin Tuuriin, keskisen kyläkaupalle, yövyttiin siellä ensimmäinen yö ja lauantaina hurviteltiin Miljoona tivolissa. Yksi reissun kohokohdista oli kun neiti pääsi ratsastamaan ihan oikealla ponilla. <3 Lauantaina...

Helsinki, hyvää seuraa ja herkkuja

...ihmisiä. Ja siinä onnistuttiin. Syömisestä ei jaksettu niin paljoon ressata, että olisi varauksia tehty vaan syötiin fiilispohjalta. Lauantaina käytiin kaffella taas kerran Cafe Esplanadilla, jossa on herkut sämpylät, iltapäivällä syötiin...

Teriyakiglaseerattua ankanrintaa

...aurinko peittyi 86-prosenttisesti. Samaan aikaan oli myös superkuu, jolloin kuu on kieroradallaan kaikkein lähimpänä maata. Kaikkien näiden ilmiöiden lisäksi lauantaina vietettiin kevätpäivänseisausta, jolloin yö ja päivä ovat yhtä pitkiä.  ”ja kun...

Mahtava viikonloppu parhaassa seurassa

... Meillä oli vieraita Joensuusta asti käymässä. O:n kaikki parhaimmat kaverit 🙂 Hyvässä seurassa ruokien kuvaaminen jokseenkin unohtui.. Lauantaina keräsimme yhteen myös oululaiset kaverimme ja lähdimme koko...

Pasha

... Jeeeeeee kohta on pääsiäinen!! ^^ Mikä siis mulle tarkoittaa lomaa, kokkoja, virpojia vasta ensi lauantaina, suklaata ja pääsiäisherkkuja! Oon siis kotoisin Etelä-Pohjanmaalta, joka on ainut paikka,...

Hei hei mitä kuuluu

...ole haitanneet. Toivotaan nyt elokuulle pelkkää hellettä, kun lomani alkaa 😉 Viime lauantaina oltiin työporukan kanssa Rhean risteilyllä viettämässä pomon läksiäisiä – töissäkin siis taas pieniä muutoksen tuulia 8D Railakkaat olivat...

Anzac keksit ja hirmuinen myrsky

...On vain ajan kysymys milloin hänen kotinsa oln mennyttä. Näin myös videon, jossa jonkun kotitalo kulkee tulvan mukana.Palataan nyt kuitenkin vielä niihin pipareihin, jotka ovat muuten todella hyviä. Lauantaina (25.4)...

Meillä juhlittiin

...monet ovat just silloin reissussa tms.eivätkä pääse juhlimaan. Näin kävi muutaman esikoisen kavereiden kohdalla. Lauantaina tarjoiluna oli tyttöjen toiveista mm. boolia, jäätelöä, mutakakkua,kissa-pikkuleipiä, hedelmävartaita, mokkapaloja, kauravuokia. Kissojen leipominen oli aika...

Ruskapojat

...illemmalla olimme itse kyläilemässä ja leikkimässä poikien serkun luona, lauantaina mummua ja isomummua katsomassa. Tänään ukki kävi kylässä puolisonsa kanssa ja nyt olemme lähdössä lasten liikuntamaahan, kunhan poikaset heräävät päiväuniltaan....

Pastakin on primavera - ihana kevät!

... Viime lauantaina oli tämän kevään lämpimin päivä – sunnuntaihin saakka, jolloin tehtiin uusi lämpöennätys keväälle. Mittari kipusi molempina viikonlopun päivinä 15 asteen hujakoille. Lauantaina lämpö tuntui...

nineteen

...kaveripiirissä on peräti kolmet synttärit 1-2 päivän välein.Tänään on ekat, meidän pikku Veera (sydän) täyttää 19, jonka synttäreitä juhlittiinkin jo lauantaina. Blogissa on aikasemmin näkynyki Veeran synttäreitä ainaki kerran, kun tein juhliin...

Markkinahumua, Matti Nykänen ja heinät latoon!

...ilmat ovat suosineet, kuten tänäkin lauantaina.Olin hieman yllättynyt siitä, että myyjiä oli tänä vuonna vähemmän, kuin muina vuosina. Jotenkin tuntui, että markkinaväkeäkin oli vähemmän. Mistähän johtui? Tosin naapuripitäjissä taisi melkein...

Valkoinen pitsa eli flammküchen

... Flammküchen vei lopullisesti sydämeni viime kesänä. Ensin söin sitä Baijerissa, sitten sain aivan ihanaa Flammküchenia Hakaniemen Kuja-ravintolassa. Viime lauantaina oli lopulta aika kokeilla valkoista pitsaa ihan...

Romesco

...sää sentään helli täälläkin hieman paremmin, ja pääsin jopa Suomenlinnaan asti piknikille. On kuitenkin mahdollista, että lauantaina lämpöä ylläpiti myös suuri määrä roséviiniä. Tai ehkä se oli tämä romesco. Se...

Askartelua paskartelua

...Lapualla. Tällä kertaa vietettiin ystäväni kolmikymppisiä ja tiedossa oli taas juhlintaa. Olipa hauska pitkästä aikaa olla ihan oikeessa ”yökerhossa” bailaamassa! Lisäksi lauantaina käytiin kaupungilla ostoksilla. Kaupat olivat täynnä jouluvaloja ja...

Oops!...We Do It Again

... Olin lauantaina baarissa. Tieto siitä ei varmasti yksinään kiinnosta ketään. Sen perusteella, mitä olin yön sumeina tunteina kirjoittanut puhelimeni muistiinpanoihin, muutamia itseäni kiinnostavia havaintoja taisin kuitenkin...

Loman viettoa

...Tai me lähdimme miehen ja Viian kanssa lauantaina Jyväskylään häihin ja Veeti ja Aava jäivät yhdeksi yöksi mummulaan siksi aikaa. Lauantaina taisi olla yksi kesän kuumimmista päivistä ainakin näillä korkeusasteilla...

Tervtulo Raumall

...-jäätelöä, jotka ahmimme samppanjan kera hotellihuoneessa. Että silleen. Olihan siinä jälkiruokaa kerrakseen. Ja sitten menimme nukkumaan, koska olihan kello jo lähes 22…… Lauantaina päätimme kävellä Poroholman lomakeskukseen syödäksemme siellä lounasta. Juu-u,...

UNELMAA LEIPOMASSA MUKANA RAVINTOLAPÄIVÄSSÄ 16.5.

... Olen mukana ensimmäistä kertaa ravintolapäivässä lauantaina 16.5.2015. Jännää! Mikäli vierailu pikkuruisessa kojussani macaron-leivosten keskellä kiinnostaa, niin ota suunnaksi Keskuskadun ja Pohjoisesplanadin välinen kulma. Pystytän myyntipöytäni suurin...

Helsinki Ink - it's over!

... Tämän vuoden tapahtuma tuli nyt sitten taputeltua.Ihanaa oli nähdä taas paljon tuttuja liikeellä 😀   Oltiin Erikan kanssa Lauantaina mestoilla melkeinpä koko päivä ja harmikseni joudun...

Kakkuja ja kuulumisia Kääpiölinnasta

...Lauantaina näin ensimmäisen pääskysen, sunnuntaina kantautui suruviesti. Kunpa niitä ei vain enempää tänä kesänä tulisi.Ruoka ei tällä hetkellä maistu, eikä lapsillekaan tule laitettua mitään mistä kannattaisi kirjoittaa, mutta laitetaan tähän...

Naan-leipä & hummus

... Vietettiin eräänlaista kasvisruokailtaa lauantaina, ja nyt olisi kerrankin kasa ohjeita ja kuvia jaettavaksi. Meillä oli ”teemana” aasialaiset maut sekä Intia. Julkaisen nämä ohjeet monessa erässä, ettei...